wtorek, 22 lutego 2011

Planowanie - miejsca

Planując miejsca jakie chcemy odwiedzić, musimy realnie spojrzeć na to ile czasu nam to zajmie, czy zdążymy bez trudu przemieścić się z punktu A do punktu B, mieszcząc się w zaplanowanym harmonogramie czasowo-budżetowym. Planując zwiedzanie poszczególnych miejsc, należy przyjąć za absolutne minimum, by na zwiedzanie miast przeznaczyć 2-3 dni, a innych miejsc jak parki narodowe minimum jeden dzień. Jeśli ktoś ma mniej napięty harmonogram, warto zatrzymać się w parkach także na 2-3 dni. Jest w nich naprawdę wiele ciekawych miejsc, szlaków, które mogą nam umknąć w przypadku pobieżnego „zaliczenia“ danego miejsca. Osobiście z perspektywy czasu żałuję, że w niektórych miejscach nie zostałem chwilę dłużej. Wiem, że straciłem na tym, ale z drugiej strony mój budżet i harmonogram był trochę zbyt napięty by móc sobie na to pozwolić.

Co do odwiedzonych przeze mnie miejsc:

Nowy Jork – 5 dni

Waszyngton – 2 dni

Los Angeles – 2 dni

Joshua Tree NP – po drodze (2-3h)

Las Vegas – 2 dni

Bryce Canyon – 1 dzień

Grand Canyon – 1 dzień

Flagstaff – tylko nocleg

Route 66 – po drodze

Calico Ghost Town – po drodze (2-3h)

Bakersfield – tylko nocleg

Sequoia NP – 1 dzień

San Francisco 3-4 dni

O atrakcjach w poszczególnych miejscach oraz czasie ile zajmują przeczytacie w mojej realcji z podróży.

Brak komentarzy: