wtorek, 22 lutego 2011

Informacje praktyczne - płatności

Najwygodniejszą formą płatności w USA są karty kredytowe/debetowe. Z tego co czytałem, niestety nie wszystkie karty są akceptowane. Przede wszystkim honorowane są karty ze znanych światowych banków (najlepiej amerykańskich) takich jak np. Citibank, HSBC. Nie miałem tez problemu z korzystaniem z kart PKO BP, BZWBK i Multibanku. Jeśli to możliwe, dobrze mieć kartę "wypukłą" tzn. z wytłoczonym numerem karty, ponieważ często w sklepach czy hotelach korzysta się ze starych ale wciąż tam akceptowanych maszynek, które po przeciągnięciu drukują wytłoczony numer karty na druku zapłaty. Gdy nie mamy karty wypukłej, płatności w tych miejscach są niemożliwe. Zabierając ze sobą karty, mozna przelać część środków służących do wypłat w bankomatach na kartę banku, który oferuje bezpłatne korzystanie z bankomatów na całym świecie, lub ew. na kartę Citibanku/HSBC, bo ich bankomaty można jeszcze najczęściej spotkać.

Gotówka będzie nam potrzebna w wielu sytuacjach na tzw. drobne wydatki czyli napiwki, płatności za drobne jedzenie/picie, opłaty na autostradach itp. Warto mieć przy sobie ok 20-50$ a pozostałe rzeczy płacić kartą. Dzięki temu nie narażamy się na kradzież większej gotówki. Dobrze mieć przy sobie kilka kart, by nie zostać bez środków w przypadku utraty jednaj z nich.

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Choć w Polsce nie zdarzyło mi się... W innych krajach wciąż niektórzy sprzedawcy mają stare imprintery czytające dane tylko z kart wypukłych. Podczas ostatnich wakacji w ten sposób odrzucało mi kartę kredytową. Na szczęście tania szybka chwilówka na kartę debetową załatwiła sprawę szybko i skutecznie.

Ada22 pisze...

Pożyczki bankowe to niezbyt ciekawy temat. Sam preferuję raczej chwilówki online. Wychodzą o wiele taniej, a na dodatek o wiele łatwiej taką otrzymać. Banki są skomplikowane i fajne, ale tylko w przypadku większych kredytów.

Dawid Podolski pisze...

To prawda, że w stanach zjednoczonych najpopularniejszym modelem karty jest karta kredytowa. Mimo wszystko u nas również ona powoli zdobywa swoją popularność. Jak dla mnie jeszcze godnym produktem bankowym jest karta wielowalutowa https://www.igoriacard.com która może bardzo nam się przydać jak będziemy po za granicami naszego kraju. Myślę, że wtedy płatności zagraniczne nie będą wiązały się z dużym obciążeniem prowizyjnym.

Barbara pisze...

Jak dla mnie jednym z najlepszych systemów płatności jest nadal Blik. W szczególności jak poznałam jakie korzyści z niego wynikają. Dużo przydatnych wiadomości zyskałam od https://www.przelewy24.pl/blog/korzysci-uzytkowania-aplikacji-mobilnej-blik i praktycznie teraz wszędzie gdzie tylko mogę to realizuję płatności poprzez Blik.

Adrian Moczyński pisze...

Jak byłem w Stanach Zjednoczonych to dla mnie nie było najmniejszego problemu jeśli chodzi o płatności. Wcześniej poprzez kantor online https://cinkciarz.pl/wymiana-walut wymieniłem odpowiednią ilość dolarów amerykańskich i mogłem ich używać bez najmniejszego problemu. Tym bardziej, że właśnie w tym kantorze uzyskuję zawsze najlepszy kurs.

Karolina Zarębska pisze...

Jak ja byłam w tym kraju to bez problemu korzystając z internetu zawsze używałam systemu płatności internetowej https://www.cashbill.pl/ i wszystko działało jak należy. Jetem pewna, że gdyby nie takie rozwiązania to nadal byśmy musieli wozić gotówkę ze sobą.

Anna Barańska pisze...

Super wpis. Pozdrawiam